НОВИНИ

Чи варто після прийняття закону купувати "бляхи"

Чи варто після прийняття закону купувати 12 Листопада 2018

Актуальні питання, які хвилюють усіх автомобілістів, після прийняття закону про розмитнення «єврономерів»: "Що ж тепер буде з цінами на «євробляхи»? Чи варто купувати їх зараз? Чи розмитнювати їх на пільгових умовах? А може, навпаки, тим, у кого є такі автомобілі, краще позбутися їх, доки не пізно?"

Також сумнівів додає та обставина, що лідер організації «Авто Євро Сила» Олег Ярошевич, спаливши свій Land Rover, сказав: «Власникам блях буде простіше спалити свої автомобілі, ніж розмитнювати їх за ставками, які прийняли депутати».

Очевидно, що, розбираючись у цьому питанні, слід розглядати різні ситуації, з якими можуть стикнутися українці.

Автоексперт Сергій Креймер пояснив, як бути автомобілістам у кожній із цих ситуацій.

Варіант 1. Є «бляха», і вона проблемна.

Припустімо, що українець має «бляху», яку зареєстровано на литовську фірму та яку завіз «верблюд». У цьому разі йому повинні дати документ, який підтверджує, що він 

матиме право на знижку, якщо вивезе це авто і потім правильно його розмитнить.

Щоб отримати знижку 50%, необхідно виконати такі умови:

1. Машину повинен вивезти «верблюд», який її завіз.

2. За це авто потрібно заплатити всі штрафи, якщо вони є.

3. Фірма в Литві повинна бути діючою, не мати податкових проблем, директор повинен бути на місці – це все для того, щоб авто зняти з обліку в Литві.

4. «Бляха» повинна мати техогляд, щоб приїхати у Литву. Інакше її доведеться везти в Литву на евакуаторі.

5. Якщо авто втратило реєстрацію в Литві, то спочатку потрібно відновити реєстрацію і тільки потім зняти його з обліку й оформити експортні документи.

Але тут є один нюанс: держава поки не уточнила, чи будуть митники «амністувати» ті євроавто, які прострочили період ввезення в Україну.

Якщо, наприклад, українець розмитнюватиме Audi A5 з дизельним двигуном 2,5 л 2003 року випуску. Розмитнене (без урахування штрафів) авто коштує близько 11 тис. євро. Якщо додати штрафи і платежі посередникам, проходження техогляду і вирішення проблем у країні реєстрації, то в найкращому разі вийде 12 тис. євро. Якщо додати кошти, які перед цим були заплачені посередникам, то сума зростає до 14 тис. євро. Це співставно з вартістю вже розмитненого авто в Україні.

Варіант 2. Є «бляха», і з нею все гаразд.

Українець має нормальну «бляху», яку може без проблем розмитнити. Класичний випадок – мешканці прикордонних областей, які перетинають кордон раз на десять днів. Популярне авто серед «пересічників» – Renault Megane з дизельним двигуном 2 л 2003–2004 року випуску. Авто зареєстроване на фірму українця, і він не змушений мати справу з посередниками.

Постає питання: чи вигідне йому розмитнення зі знижкою 50%, якщо він і так може, перетинаючи кордон раз на десять днів, тримати своє авто в законному полі?

Нехай підтверджена вартість такого авто – 3 тис. євро. Від цієї цифри розраховується ПДВ 20% – 600 євро. Також треба заплатити 10% мита – 300 євро. За новою формулою сума акцизного податку – 75 євро х 2 (об’єм двигуна) х 15 (вік) = 2250 євро. Зі знижкою 50% – 1125 євро. У сумі власник «бляхи» має заплатити державі мінімум 2025 євро. Також будуть додаткові витрати – поїхати в країну реєстрації і зняти авто з обліку (приблизно 50 євро), отримати страховку і транзитні номери (приблизно 350 євро). Тобто українцю доведеться заплатити щонайменше 2425 євро за «бляху», яка коштує 3 тис. євро.

«І при цьому він може легально кожні десять днів перетинати кордон, як це робив кілька років поспіль. Я сумніваюся в тому, що власники таких авто масово будуть їх розмитнювати. Їм простіше від’їздити рік і поміняти авто, не переживаючи ні про що», – додав Сергій Креймер.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Закон про розмитнення авто на єврономерах - ухвалено.

Варіант 3. Є бажання придбати «бляху» в очікуванні на розмитнення з 50%-вою знижкою.

Головний мотив купівлі «бляхи» зараз – заскочити в останній вагон потяга і розмитнити авто зі знижкою  50% при сплаті акцизу.

Потенційно це цікаво людям, які можуть придбати авто без посередників і точно знають, що продавець їм допоможе ввезти машину в Україну, а через деякий час вивезти. Економія в такому випадку може скласти до 1 тис. євро. Якщо ж у цю схему включатимуться посередники, вартість їхніх послуг може перевищити розмір очікуваної знижки.

У цьому разі вигідніше буде дочекатись, коли закон вступить у силу, і самостійно купити за кордоном звичайне авто, але більш нове. Це дасть змогу суттєво зекономити на розмірі акцизу. Вигідною в такій ситуації буде машина з невеликим об’ємом двигуна (до 2 л) стандарту Євро-4, яка випущена у 2006–2009 роках.

Варіант 4. Чи підпише президент закон і що буде з цінами?

Утім самі власники «єврономерів» кажуть, що домагатимуться перегляду закону, а тому сподіваються, що ситуацію з прийнятим Радою законом переглянуть. За словами одного з керівників організації «Авто Євро Сила», Олега Ярошевича, закон заблокований у Раді і його розглядатимуть знову.

Цей закон не має права на існування, бо задовольнив вимоги автолобістів та імпортерів, а не звичайних громадян. Адже все податкове навантаження й акцизи переклали на громадян, тоді як імпортерів повністю звільнили від акцизних платежів. Тобто депутати не здешевили нові авто для людей, а дали заробити більше імпортерам. Ми ж вимагаємо однакових правил і для нових авто, і для вживаних. У законі нас влаштовує і ПДВ, і мито, крім вікового коефіцієнту в розрахунку акцизу. Також ми вимагатимемо від держави терміново ввести професійний технічний огляд перед розмитненням, щоб в Україну потрапляла техніка, яка відповідає євростандартам», – сказав «КРАПЦІ» Олег Ярошевич.

Як ця ситуація позначиться на ціні «блях», фахівці поки не знають: усе залежить від реакції ринку,  передбачити яку неможливо.

^ Наверх