В ліцеї в Луцькому районі запроваджують «Демократичну школу» (фото)

В ліцеї в Луцькому районі  запроваджують «Демократичну школу» (фото) 14 Березня 2019

Як формувати в учнях активність та відповідальність – це лише одне із питань, відповіді на які шукають у Програмі «Демократична школа» в Україні.

У грудні 2018 Кнігининівський ліцей Волинської облради, що знаходиться у Луцькому районі, взяв участь у Програмі підтримки освітніх реформ в Україні «Демократична школа».

Відтак у лютому 2019 педагоги ліцею проходили чотириденний тренінг з питань демократизації освітнього середовища.

Сьогодні, 14 березня, учасники програми демонстрували здобуті знання та навики педагогам та учням.

А 16 березня об 11 годині у приміщенні актового залу школи відбудеться презентація Програми для шкільного колективу, батьків і представників громади.

«За задумом організаторів, участь у програмі поглибить культуру демократії у школі, а також сприятиме розвитку громадянських компетентностей відповідно до концепції Нової української школи», - повідомила  прес-служба Міністерства освіти і науки України.

 «Багато шкіл в Україні мають елементи демократичності. Наше завдання, зокрема завдання програми «Демократична школа», – посилювати ці тенденції. Підтримувати методологічно та морально вчителів, дирекції шкіл та адміністрації, які хочуть ще більше демократизувати свої навчальні заклади.

Ми повинні зробити так, аби цей процес став необоротним. Українські школи розуміють, що їм потрібна демократизація, бо грамотно розподілені обов’язки між вчителями, батьками та учнями є ефективними.

Але тоді виникає питання: як зробити демократизацію правильно? Універсального рецепту немає – кожен навчальний заклад повинен шукати свої мінуси і виправляти їх. Якщо є бажання і мотивація (а вони є у багатьох школах), то усе вийде», – заявила Христина Чушак, координаторка Всеукраїнської програми з освіти для демократичного громадянства «Демократична школа».

Серед переваг «Демократичної школи» та демократичного врядування:

– Зміцнення дисципліни

Управління, засноване на довірі, а не на страху, є більш стійким та ефективним. Якщо довіряти учням, то вони стають відповідальнішими.

– Підвищення рівня навчання

У вчителів є більше свободи щодо того, як і що навчати. Бачення кожного учня як особистості, індивідуальний підхід до нього – важливі складові демократичної школи.

– Зниження рівнів конфліктів.

У демократичній школі учні:

– висловлюють свої думки з впевненістю

–  поважають один одного

– вирішують конфлікт мирно

–  вчаться сприймати встановлену організаційну структуру, яка регулює їхні права та обов’язки

– розуміють політику як спосіб вирішення важливих проблем

– ухвалюють рішення та беруть участь у виборах

– вчаться відповідати за свої рішення.

Окрім того, 13 березня у Княгининівському ліцеї відбулася зустріч з вчителями англійської мови, які проходять підвищення у ВІППО.

^ Наверх