НОВИНИ

Закон про розмитнення авто на єврономерах - ухвалено

Закон про розмитнення авто на єврономерах - ухвалено 8 Листопада 2018

Сьогодні, 8 листопада, нардепи нарешті ухвалили Закон «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування акцизним податком легкових транспортних засобів».

За документ проголосувало 250 депутатів Верховної Ради. Пишуть українські ЗМІ.

Що основне у новому законі про «євробляхи»

Згідно з ухваленим законом, базові ставки акцизного податку для авто становитимуть від €50 до понад €100 залежно від об'єму двигуна.

Протягом перших 90 календарних днів після набуття чинності закону буде діяти знижувальний коефіцієнт 0,5 для базових ставок: показник обсягу двигуна буде ділитися на 1000.

Коефіцієнт віку авто вирішили обмежити максимальним значенням 15. Тобто якщо автомобіль буде старшим за 15 років, то коефіцієнт віку залишиться на рівні 15.

Особа, яка ввезла в Україну автомобіль у режимі транзиту або в режимі тимчасового ввезення, не зможе передати його у володіння, користування або розпорядження іншим особам або розкомплектовувати його, зазначено в законі. Водночас для реєстрації таких автомобілів необхідно буде сплатити штраф за порушення режиму перебування в країні в розмірі 8,5 тис. грн.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Закон про «євробляхи»: батіг чи пряник для власників авто

При цьому, як повідомила голова комітету Верховної Ради з питань податкової та митної політики Ніна Южаніна, усі кошти, які будуть надходити до держбюджету від вищевказаних процедур, будуть спрямовані на пенсійне забезпечення.

Нагадаємо, 13 липня 2018 року Верховна Рада взяла за основу два законопроекти – №8487 і №8488 про врегулювання розмитнення автомобілів.

Натомість, власники «євро блях» (автомобілів на європейських номерах) стверджують, що акцизні збори в Україні настільки великі, що перевищують усі інші податки під час розмитнення європейських машин.

Скільки в Україні «євроблях»

Голова комітету Верховної Ради з питань податкової та митної політики, нардеп від Блоку Петра Порошенка Ніна Южаніна нещодавно заявила, з початку року в Україну завезли понад півмільйона автомобілів на єврономерах.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Що власники «євроблях» мають знати про закон

А, станом на початок 2018 року було понад 246,4 тис. автомобілів на єврономерах із порушенням терміну реєстрації.

Проти чого протестують українські «євробляхарі»

Під Верховною на акціях протесту власники авто на єврономерах вимагали перегляду формули розрахунку акцизу в законопроектах №8487 і №8488 під час розмитнення, зокрема не враховувати віку авто.

«Вимагаємо прибрати коефіцієнт віку у формулі розрахунку акцизу... Нове повне доступне розмитнення складе (ПДВ + мито + військовий збір + акциз) близько 40% від вартості авто на постійній основі для кожного українця», – йдеться в повідомленні.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: У центрі Києва величезні затори через автопротест

Як поясний економіст, виконавчий директор Міжнародного фонду Блейзера Олег Устенко виданню «ГОРДОН», акцизні збори в Україні настільки високі, що перевищують усі інші податки під час розмитнення європейських авто.

«У всьому світі машини, як і будь-який інший товар, заходячи в митну зону іншої держави, є предметом оплати мита. І ці імпортні мита платять у всіх країнах, і Україна не виняток. Крім цього, скрізь, за винятком якихось бананових республік, треба платити податок на додану вартість. У середньому він становить 20%. На цьому історія в інших країнах закінчується. Чого не скажеш про Україну. У нас є додаткові платежі – так звані акцизні збори. Ці акцизи настільки високі, що часто перевищують усі попередні платежі», – зазначив Устенко.

^ Наверх