НОВИНИ

Як розмитнити «євробляху» та скільки на це піде офіційних і «лівих» грошей?

Як розмитнити «євробляху» та скільки на це піде офіційних і «лівих» грошей? 27 Грудня 2018

Нині чинне законодавство вимагає, щоб усі авто на іноземній реєстрації, що вже перебувають в Україні, впродовж шести місяців пройшли митне оформлення та отримали українські номери.

Про усі деталі і підводні течії розмитнення по-новому – поговоримо далі.

Встигнути на знижку в 50%

Із 25 листопада набрали чинності закони, якими зменшується акциз на розмитнення легкових автомобілів і посилюється відповідальність за порушення митних правил для осіб, які ввозять в Україну авто в режимі транзиту або тимчасового ввезення. Саме тоді країну «накрили» масові протести євробляхерів, які вимагали відправки законів на доопрацювання, тому що розмитнення за чинними законами «влітає» їм у пристойну суму. Втім платити штрафи, які почнуть діяти вже після 180 днів з дня набрання законами чинності, – ще дорожче. За неофіційними даними, в Україні – декілька мільйонів не розмитнених авто. І вибір нині у їхніх власників невеликий – або розмитнити їх відповідно до нових правил і розцінок, або ж просто позбутися цього транспортного засобу.  А розмитнити автомобілі можна буде протягом 180 днів, з яких 90 днів діятиме знижка у 50 відсотків на акциз. Далі, як уже згадувалось, почнуть штрафувати. Всі авто на європейській реєстрації матимуть право зупиняти патрульні. Вони ж з’ясовуватимуть, який водій керує, з порушенням терміну чи ні.

Розцінки та необхідні документи

Якщо на руках немає усіх правовстановлюючих документів – договору купівлі-продажу і підтвердження зняття з обліку автомобіля у країні експорту, –  доведеться перетинати кордон, оформляти ці документи і в’їжджати назад у режимі імпорту.

Офіційно, аби зняти авто з обліку, потрібно знайти власника-іноземця, у якого воно купувалося. З ним потрібно укласти договір купівлі-продажу (у Польщі, приміром, це купча). Далі авто знімають з обліку в місцевій адміністрації. Для цього потрібно мати техогляд і страховку. Однак здебільшого власники «євроблях» їх не мають, тому доведеться викласти певну суму. Якщо говорити про польську страховку, то вона коштує 100 – 150 злотих, техогляд – від 100 до 170 злотих.

А можна і обійти цей виснажливий процес. За гроші, звісно. Якщо говорити про неофіційні методи, є відповідні люди, які за ціну від 800 злотих самі знімають авто з обліку в країні експорту. Їм потрібно передати номера автомобіля і техпаспорт або самим поїхати до них у Польщу. Вони роблять страховку і техогляд за додаткові гроші та знімають машину з обліку. І далі людина, на котру буде реєструватися авто, з готовими документами перетинає кордон і повертається назад, після чого, власне, і починається сам процес розмитнення. І якщо ми уже говоримо про неофіційні моменти, врахуйте, що митники беруть собі «на лапу» від 50 до 150 доларів при перетині кордону.

Далі переходимо безпосередньо до митного оформлення. Отже, документи, які мають бути пред’явлені на митниці, – паспорт власника авто (внутрішній і закордонний), техпаспорт, техогляд,  для нововвезеної машини – рахунок/інвойс на покупку, для автомобіля з пробігом – декларація про митну вартість, договір купівлі-продажу або інший правовстановлюючий документ. І врахуйте, що довіреність, навіть «генеральна», не є правовстановлюючим документом.

Тут же обов’язковим до сплати є штраф у 8500 гривень, який передбачений новим законом. І без різниці, платив до цього власник штраф за прострочення транзиту, чи ні.

Власне, за допомогою у розмитненні авто можна звернутися до митного брокера. Він же допомагає заповнити митну декларацію та неофіційно може зробити купчу. Його послуги, за неофіційними даними, – приблизно 400 доларів.

Сплачуємо мито, ПДВ і акциз

Розмір мита становить 10 відсотків митної вартості автомобіля. Вартість автомобіля, з якої потрібно сплатити мито та податок на додану вартість, визначають такими документами: договір купівлі/продажу, інвойс, банківські або інші платіжні документи, експортна декларація, довідкова інформація щодо вартості аналогічних транспортних засобів за кордоном. У документах в обов’язковому порядку мають бути вказані дата продажу, номер шасі, кузова (або ідентифікаційний номер), номер двигуна, його модель і рік виготовлення. Якщо документів немає, митниця визначає вартість авто на  власний розсуд. Для визначення митної вартості та остаточної суми митних платежів, необхідних для випуску у вільний обіг конкретного транспортного засобу, митниця рекомендує звертатися знову ж таки до  брокерів, які володіють спеціальною програмою для розрахунку цих платежів.

ПДВ визначається таким чином: до вартості авто додати акциз і ввізне мито 10%, і 20% від отриманої суми платимо у державу.

А розмір акцизного податку обчислюється за формулою: базову ставку помножити на коефіцієнт двигуна та помножити на коефіцієнт віку. Для бензинових авто з об’ємом двигуна до 3 тисяч сантиметрів кубічних  вона становить 50 євро. Понад 3 тисячі сантиметрів кубічних – 100 євро. Для дизельних авто до 3,5 тисячі сантиметрів кубічних – 75 Євро. Понад – 150 Євро. Для визначення розміру акцизного платежу щодо легкових автомобілів, яким виповнилось більше ніж 15 повних років, застосовується коефіцієнт 15.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Найбільший сервіс таксі відмовляється від "євроблях" та ланусів

Як розмитнюють євробляхи у прикордонних областях

Як зазначає у відповіді на інформаційний запит нашого видання в. о. начальника Волинської митниці ДФС Євген Шелігацький, згідно з положеннями Митного кодексу України безпосереднє  здійснення державної митної справи покладається на органи доходів і зборів: митниці та митні пости. Отже, делегування функцій митного оформлення приватним структурам неможливе. У Волинській області територіальним органом, що реалізує митну політику, є Волинська митниця ДФС, у складі якої функціонують митні пости Луцьк – село Струмівка, вул. Рівненська, 4, село Струмівка, вулиця Рівненська, 74, Ковель – вул. Володимирська, 150, Володимир-Волинський – вул. Князя Олега, 53 (з відділенням у Нововолинську), а також відділи митного оформлення, утворені у пунктах пропуску Ягодин, Устилуг, Доманове, Дольськ, Піща, Пулемець.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Повідомили про тимчасовий порядок розмитнення "євроблях"

На фініші

Заключний етап легалізації «євробляхи» – реєстрація її в сервісному центрі МВС. Тут необхідні документи про розмитнення та сертифікацію авто. З ними автомобіль ставлять на облік і реєструють на власника. Коштує ця послуга в межах 600 гривень. Тут же вираховують збір до Пенсійного фонду – ще 3 – 5%. 

Тобто в загальному на всі ці процедури доведеться викласти суму, яка дорівнює в середньому від 2000 до 2500 тисяч доларів. Якщо транспортному засобу перекинуло за 20 – 30 років, розмитнення обійдеться мало не втричі дорожче від вартості самого авто. І не забувайте, що вже за 180 днів власників, які порушили терміни перебування автомобіля з іноземними номерами в режимі транзиту або ж тимчасового перебування, повинні будуть сплатити нові, і досить потужні, штрафи.

Приміром, за порушення термінів перебування авто з іноземними номерами в режимі транзиту, потрібно буде сплатити:

  • до 10 діб - 3,4 тис. грн;
  • більше 10 діб – 8,5 тис. грн;
  • від 20 до 30 діб – 85 тис. грн;
  • понад 30 діб, а також за втрату або розукомплектування авто, – 170 тис. грн або його можуть конфіскувати за рішенням суду.

А ось штрафи за порушення терміну перебування автомобіля в режимі тимчасового ввезення будуть такими:

  • 17 тис. грн в разі перевищення терміну на 10-20 діб;
  • 85 тис. грн – на 30 діб;
  • понад місяць – 170 тис. грн або знову ж таки - конфіскація.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Черепашачі темпи: легалізація «євроблях» може розтягнутися на 20 років

Ірина Бура

^ Наверх